voor een recept heb ik rauwe cacao nodig. kan ik dit vervangen door gewone cacao?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over welk recept heb je het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een chocoladetaart

Het beste antwoord

je proef wel verschil tussen rauwe en gewone cacao. Ik vind rauwe cacao zelf iets lekkerder.
Rauwe cacao verliest wel de "goede eigenschappen" als het verhit wordt boven de 40 graden,
Rauwe cacao is pure, niet geraffineerde cacao, niet verhit, hierin zit geen suiker of melk.
Rauwe cacao valt onder de noemer: superfood
en ja hoor je kunt rauwe cacao vervangen door gewone cacao
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is rauwe cacao hetzelfde als "gewone cacao(poeder)". Cacao kan ook betekenen de drank, vandaar dat ze hier "rauw" hebben neergezet.